26 Mart 2016 Cumartesi

Sular Sokaklarım Olsun || Rüya Şehir Venedik

Bu yazıyı yeni sitem www.gezmekguzelsey.com dan da okuyabilirsiniz :)

Selanik'te başlayan gezimiz, Roma ve Floransa ile devam etmişti. Avrupa günlüğüne burada uzun bir ara vermiş olabilirim ama gezi tabii ki ara vermeksizin kaldığı yerden devam etti.

Floransa gezisinin gecesinde çıkıyoruz yola. Amacımız geceyi yolda geçirerek zamandan tasarruf etmek. Tabii yol düşündüğümüzden biraz daha kısa olunca aykırı saatlerde yol almak zorunda kalıyoruz. Saat 2 gibi bindiğimiz trenimiz, sabah 6'ya gelmeden Venedik'te bırakıveriyor bizi.

Gökyüzü bile aydınlanmaya naz yaparken çok fazla seçeneğimiz yok. Mecburen istasyon banklarında geçiriyoruz zamanımızı. Biraz bir şeyler atıştırıp güneşi doğuruyoruz ve turist kalabalığının henüz başlamadığı, ıssız ama bir o kadar güzel Venedik sokaklarına bırakıveriyoruz kendimizi.
Öncelikle şunu demem gerek. Venedik, İtalya'nın diğer şehirleri gibi turistik ögelerle dolu bir şehir değil. Zaten her bir adasıyla kendisi turistik ögenin ta kendisi. Yani elinizde harita şurada şunu görmeliymişiz, burada bunu görmeliymişiz yok. Haritanızı güzelce katlayıp çantanıza koyun, istasyondan ada kompleksine geçmenizi sağlayan köprüyü aşın ve kendinizi Venedik'e bırakın.

Venedik sokaklarında kaybolun derler adayı gezenler. Başarabilirseniz kaybolun kısacası. Önünüze çıkan her tabela sizi önce Rialto Köprüsü'ne (Ponte di Rialto), devamında da San Marco Meydanı'na (Piazza San Marco) yönlendirdiğinden pratikte başarması zor. Şaka bir yana bu tabelalar geziyi oldukça kolaylaştırıyor.

Aralarda küçük küçük meydanları, önü rengarenk çiçeklerle dolu pencereleri olan rengarenk evleri ile gözlerinizin bayram edeceğine emin olabilirsiniz. İstasyondan meydana ulaşmak, tadını çıkara çıkara gezseniz bile 2-3 saatten fazla sürmüyor. O yüzden meydana mutlaka yürüyerek geçin derim.

Venedik maskeleriyle meşhur bir şehir olduğu için hediyelik eşya satan birçok dükkanda birbirinden renkli, çeşitli maskelerle kendinizi eğlendirebilir, hediyelik eşya stoğunuzu doldurabilirsiniz. Özellikle Rialto köprüsü ve etrafı turist alışverişi için birçok dükkan barındırıyor. O bölgede her türlü alışveriş, yeme-içme ihtiyaçlarınızı giderebilirsiniz.
Biz gezmeye devam ettikçe saatler de ilerliyor, turist kalabalığı kendini göstermeye başlıyor. Ada ıssızken ne kadar güzelse, turist kalabalığı ile cıvıl cıvılken de bir o kadar güzel. Turistlerin çoğalmasıyla açılmayan dükkanlar açılıyor, ada daha da şenleniyor.
Tek tük teknelerin geçtiği Büyük Kanal (Canal Grande) turist gezdiren gondollarla doluyor. Büyük Kanal adayı S çizerek dolandığından yürürken birçok kez yolunuz kanalla kesişiyor. Her karşılaşışımızda bir mola verip manzarayla kendimizi tatmin ediyoruz. Bazı bakımsız noktalarını görmezden geldiğinizde gerçekten rüya şehir diyebiliriz Venedik için. O görmezden geldiğimiz noktalar ise çok rahatlıkla çözüme kavuşturulabilir şeyler.

Farklı farklı köprülerle büyük kanalın üzerinden birçok kez geçerek meydana doğru yol almaya devam ediyoruz. Bunlardan en meşhuru da yukarıda adını geçirdiğim Rialto Köprüsü. Diğerlerine göre biraz daha eski, biraz daha büyük. Bu yüzden de biraz daha turistik. Çevresi kuyumcularla, restoranlarla, kafelerle, hediyelik eşya dükkanlarıyla dolu. Burada biraz mola verip tadını çıkarmakta fayda var.

Bu köprüyü geçtikten sonra insan seliyle buluşacağınız San Marco Meydanı'na çok kalmadığını anlıyorsunuz. Çünkü daracık sokaklar gittikçe yürünmez bir hal alıyor. Bir süre o kalabalığa tahammül ettikten sonra ise kalabalığın nedenini anlıyorsunuz. Bu ada kompleksinin tarihi merkezi San Marco Meydanı. Farklı rotalar çizerek Venedik'i adımlayan her turist son nokta olarak burada buluşuyor. Burada bazilikasından, Dükler Sarayına, Aziz Mark'ın Çan Kulesinden, Azize Maria'nın Kilisesi'ne birçok mimari yapıyla buluşmak mümkün.
Buradan diğer adalara ve geriye götüren tekneler olduğu gibi daha zengin gondol ve kemancı içeren seçenekler de mevcut. Biz diğer adaları es geçip (aralarında mezarlık adası, cam adası gibi adalar mevcut.) tekneyle bu sefer büyük kanal üzerinden geri döndük ve Venedik gezimizi tamamladık.
Venedik'te kalmak isterseniz birçok hotel seçeneği mevcut ancak turistik yapısı itibarıyla fiyatlar çok uçuk. Venedik'e sabah gelip akşama doğru ayrılmak bu şehri her şeyiyle görmek isteyenler için belki yeterli olmayabilir ama çoğunluğun ihtiyacını karşılayacaktır. Tavsiyem Bologna'dan buraya günübirlik gelmeniz.
Biz Venedik'i gezerken fazlasıyla keyif aldık. Umarım siz de okurken keyif almışsınızdır ve yardımı dokunmuştur.